Torsdag förmiddag!!
Publicerat: 2009-04-24| 15:57:35

Igår var det mycket som hände i min vardag..

Jag ringde en massa viktiga samtal hela förmiddagen samt pratade med min mamma som oxå är sjuk och skulle träffa läkaren..
Pappa Arne har vi inte fått några mera besked om så detta hoppas vi att vi kan återkomma med lite senare..!?

Mamma fick kasta sig i bilen efter läkar besöket och åka till Kungsbacka för en lung röntgen.. (hon bor i Göteborg..)
Så det blev en lång resa ca 3.5 mil enkel resa.. Efter detta tillbaka till läkaren igen samt till apoteket för att inhandla alla mediciner som hon fick utskrivna..
Hon blev borta nästan 5 timmar..   mamma var helt slut när hon kom hem :(  
Så deras hund LISA fick vara själv för första gången i hela 5 timmar men enligt grannen så hade det varit tyst.. Så hon hade varit jätte duktig..

Svaren på röntgen var dubbelsidig lunginflammation och vatten i båda lungsäckarna.. :( Inte konstigt att hon kände sig sjuk och hade svår hosta.. ?? :( Hon har varit sjuk i över tre veckor..
hon åkte visserligen till läkaren för att hon hade börjat få ont i halsen igen och hade jätte svårt att svälga.. Tror ni att hon sa något om den onda halsen?? :P nej naturligt vis glömde hon det..
Men hon fick ju pencilin ändå så det var väl inte så viktigt längre..

Mamma blev såååå glad :D att hon inte hade cancer i lungorna iallafall. :P 
Stor rökare som hon är har rökt i säkert 50 år...  :(

Ni vet en sådan där som man upp växte med som rökte i bilen .. Hann inte mer än in i bilen innan dom tände en sigg.. Där satt jag och brosan och höll på att storkna av röken och frågade lite snällt om dom kunde öppna lite på fönstret.. OJ vilken blick man fick då .. Är ni inte riktigt klocka sluta gnäll mm :(
Ja sådan var livet på 60 - 70 talet när en annan var barn..
Då snackades det inte om passiv rökning eller om allergier över huvud taget som nu..

Ja ja det var då det.. Jag sa redan som barn att jag aldrig skulle börja röka och detta har jag hållit.. har aldrig en provat..
Nej fy säger jag..

Men MAMMA jag älskar dej ändå!! ♥
Nu vet jag att hon inte läser detta för hon är ingen data människa och har blivit pensionär..
Men Mamma JAG älskar dej ändå fast du inte läser detta..  ♥

Nu har jag en träff med min väninna Susanne så nu måste jag sluta..

Kramen

Kommentarer
Från:Carma
Publicerat: 2009-04-24| 16:41:38

Min pappa hade vatten i lungsäckarna vid flera tillfällen när han rökte sen var han tvungen att sluta. Nu tror jag inte att han har haft det sen han slutade.

Själv rökte jag i tretton år, slutade för tre år sen nu. Det bästa jag gjort, att sluta alltså =) Usch för all rök idag, det luktar illa, det smakar illa, det är farlig så varför gör man det?



Ha en skön fredagskväll!

Kram

Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?