Historien om den borttappade 42" TVn
Publicerat: 2009-04-22| 12:00:43

Våran  TV har varit på rep. Eller den är det fortfarande..

Våran stora tv gick sönder en dag i mitten på februari det är en 42" plasma tv. Så den var stor..
Den var 2 år gammal och redan trasig :(

Det kom en jätte lik kartong en dag,,, 120cmx150cmx45 cm en rejäl låda.. Som skulle väga 63 kg..
Den kom med lastbil..
Lådan var naturligtvis tom.. Men på kollit stod det att den vägde 63 kg..

I den stora lådan skulle våran tv hamna..  Jag trodde att mannen som kom med lådan  Skulle ta tvn med sig.
Men icke.
Det nog upp hela vardagsrummet alltså.. :(

Men den 2 mars kom det EN man som skulle hämta paketet..

Då hade jag jobbat som en galning med att få in tvn i kartongen..
Hur lätt tror ni det är med en tv på 63 kilo som ska in i denna jättelika låda..

Det gick ju inte att lyfta in tvn även om var två lådan var ju 150 cm hög och tvn vägde 63 kg..
I den höjden gick det bara inte utan jag fick lägga den på golvet och försöka.. "PUST" Det gick..
Efter många försök så gick det äntligen :D..

Då hade jag krypit in i lådan själv och dragit in den.. Ni har ju sett hur stor jag är och sedan den jättelika tvn jag hade min äldsta son och en kompis till publik fick inte hjälp heller utan bara dessa spydiga kommentarer om att det inte skulle gå..
Jag är envis!!!!  :D
Så där nu låg tvn i lådan!! :P

Nu var det bara och ringa och be dom hämta eländet...

DÅ fick jag reda på att jag måste vara med själv och bära ut denna stora pjäs... VA??? jag ???
Jag orkar inte med det..
ja men dom kunde inte ha två chaförer i bilarna så det var bara att hjälpa till..    :(

Han kom en tisdag straxt efter lunch den 2 mars..  Det var såå mycket snö ute och vi bor i ett hus på höjden med trappor och andra nivå skillnader.. Huga ligen... hur ska detta gå??

Inne drog vi lådan,, första 6 trappstegen bar jag sen en avsats på 10 meter  sen orkade jag inte mer.. Då kom vi på att vi drar den på pulka..
Men med dessa snö massor så gick det inget vidare...  Den sjönk ju ner i snön och det blev stopp..  :( 

Där står vi nu med denna stora otympliga låda och kom ingen vart..

DÅ som en skänk ifrån ovan kommer min granne som bor mitt över ut efter att ha varit hemma på lunch och tar tag i lådan och då äntligen hamnar den i lastbilen..
TACK!!

DETTA VAR DEN 3 mars..

Sen har vi inget hört ..
Så till påsk började jag lite smått och söka efter vår stora tv..
Men ingen vill kännas vid den.. ??????
VAD???
Okey dom ska ringa lite och höra efter..
Påsken gick och i förra veckan började jag ringa igen.. 
MEN ingen verkade veta var vår "LILLA" tv var någonstans..

Så idag så verkar det som om vi har lyckats hitta den..... Jippi :D
Tro det eller ej ??  MEN JO den är transport skadad.!!!.     :(       NEJ säger jag !!!      Vad händer nu???
Ingen vet !!!???

"SUCK"  
Ja fortsättning följer så häng kvar...

***Camilla





Kommentarer
Från:Katja
Publicerat: 2009-04-22| 12:40:24

SV: Tack själv för din snälla kommentar :) nej men vad är det du säger..tappat bort den stora tvn..hur lyckas dom? Men stå på dig,för är det transportskadad så ska inte ni behöva stå för det utan det är under deras ansvar! Ta hand om dig!

Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?