Hockey hockey!!!
Publicerat: 2009-12-08| 23:12:04

Ja igår var det äntligen träning igen för Fredde!!!

Han var sjuk i en och en halv vecka som ni redan vet.. :('
Sen fick han ont i armen efter vaccination mot svinen..

Men igår var han åter på banan igen!! :)

Det gick bra tyckte han och det kändes skönt att höra!!
kl var 22.30 när vi äntligen var på G hem igen!!
Då frågar han om jag vet om han ska vara med på matchen som skulle vara som idag???
JAG???? Hur ska jag veta detta säger jag???
Ja säger han dom pratade om det som om jag skulle vara med men ingen sa något säger han..

-Kan inte du kolla upp det då??? Säger han..
Jag kl 22.30???
-när är matchen frågar jag ??
-kl 14...
-MEN??? varför kollade du inte upp det själv????
-Nej du är mycket bättre på att göra det säger han då...
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ  SHIT!!!! säger en trött mamma...

jag skickar ett sms till deras målvakts tränare och kollar för matchen som ska spelas är med dom grabbar som sökt in till HG (hockeygym) i Västerås..

Han ringer upp nästan genast jag skickat smset tränaren alltså..
Å han´blir förvånad över att grabben inte har fått den informationen för han ska naturligtvis vara med ..

Så idag har nu denna match varit av stapeln..
det var vårat elit gäng mot grabbar från hela Sverige som sökt HG till hösten 2010..

Så eftersom Fredde är målis så delade han och Jacke på matchen och Jacke gjorde en lysande insats i målet..
När Fredde hoppade in stod det 3-3..

Matchen slutade med att vårat gäng fick stryk med 6-8 men gud vad duktiga grabbarna var och vilken spännande match det var!!  :D

Så nu så är det bara att träna vidare och ge järnet...
För det blir tufft för hgs tränare att utse vilka spelare som dom anser vara dom bäst lämpade killar att komma in till hösten..
Några är nog redan klara!! :)

Nej nu måste jag hoppa i säng..
God natt alla bloggare syns i morgon..  ♥


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?