Soliga Sverige! :)
Publicerat: 2009-06-28| 23:13:32

Ja nu har vi sommar och sol vill jag lova..
Alla så tycker vi att värmen är lite för mycket!

Våra djur och små & äldre människor samt sjuka har det svårast när det blir så här varmt!
Många orkar inte med värmen och faller ifrån..
Hjärtat orkar inte att pumpa på i denna värme många dricker för lite vilket leder till svåra vätske förluster och påverkar oss kraftigt med yrsel och illamående..

Det är viktigt att tänka på att få i sig vätska sådana här dagar!!

Ja detta var bara ett litet inlägg från mej.
Det är väl omvårdaren Camilla inne i mej som säger till..

I veckan har jag varit djurdoktor samt varit vårdare till min mormor som hastigt blev dålig i denna värme då vi varit och handlat..
Hennes vecka har varit ansträngd med sjukresor till lasarettet samt frissa och vecko handel detta tog hårt på min älskade mormor som börjar komma upp i åren!
Efter lite omvårdnad av mej och lite hem hjälp så blev hon piggare men jag slutade inte oroa mej utan ringde ett antal gånger för att se till att allt var ok..

Så idag har jag varit på Strömsholms djursjukhus för att äntligen hämta hem min väninnas katt som legat där i tre dygn efter att ha ramlat ut från balkongen & slagit sej rejält!
TRE timmar var vi där:(
lite senare i kväll ringde en annan väninna som hade en orolig dotter för deras kanin var inte riktigt sej lik..
Så då ringde hon oxå till "DJURDOKTOR CAMILLA"

Men nu ska jag borsta tänderna och sova..
Har sett finalen i fotboll mellan Brasilien & USA.. där Brasilien vann med 3-2  :(

Natti natti vänner KRAM KRAM
 

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?